Almindelige vilkår

Almindelige vilkår og betingelser

Denne hjemmeside administreres af https://nyve.dk. På hele hjemmesiden henviser betegnelserne "vi", "os", "vores" og "virksomhed" til https://nyve.dk. https://nyve.dk stiller denne hjemmeside til rådighed for dig – brugeren – inklusive alle oplysninger, værktøjer og tjenester, der er tilgængelige på denne side, forudsat at du accepterer alle vilkår, politikker og meddelelser, der fremgår heraf.

Ved at besøge vores side og/eller købe noget hos os, accepterer du vores “Service” og samtykker i at være bundet af følgende generelle vilkår og betingelser (“Servicevilkår”, “Vilkår”), herunder yderligere vilkår og politikker, som er henvist til heri og/eller tilgængelige via et hyperlink. Disse servicevilkår gælder for alle brugere af hjemmesiden, herunder – men ikke begrænset til – brugere, som browser, leverandører, kunder, sælgere og/eller bidragydere af indhold.

Læs venligst disse servicevilkår grundigt, inden du tilgår eller bruger vores hjemmeside. Ved at tilgå eller bruge en hvilken som helst del af siden accepterer du at være bundet af disse vilkår. Hvis du ikke accepterer alle vilkårene i denne aftale, har du ikke adgang til hjemmesiden og kan ikke bruge nogen tjenester. Hvis disse servicevilkår anses som et tilbud, er accepten udtrykkeligt begrænset til disse vilkår.

Alle nye funktioner eller værktøjer, der tilføjes til den nuværende butik, vil også være underlagt disse servicevilkår. Du kan til enhver tid se den nyeste version af servicevilkårene på denne side. Vi forbeholder os retten til at opdatere, ændre eller erstatte enhver del af disse vilkår ved at offentliggøre opdateringer og/eller ændringer på vores hjemmeside. Det er dit ansvar at kontrollere denne side regelmæssigt for ændringer. Din fortsatte brug af eller adgang til hjemmesiden efter offentliggørelse af eventuelle ændringer indebærer accept af disse ændringer.

Vores butik er hostet af Shopify Inc. De leverer den online e-handelsplatform, der gør det muligt for os at sælge vores produkter og tjenester til dig.

Ved at acceptere disse servicevilkår erklærer du, at du mindst har nået myndighedsalderen i den stat eller provins, hvor du bor, eller at du har nået myndighedsalderen i din stat eller provins og har givet os dit samtykke til at lade eventuelle mindreårige familiemedlemmer bruge denne side.

Du må ikke bruge vores produkter til ulovlige eller uautoriserede formål, og du må heller ikke i forbindelse med brugen af tjenesten overtræde love i din jurisdiktion (herunder, men ikke begrænset til, ophavsretslovgivning).

Du må ikke overføre orme, virus eller nogen kode af destruktiv karakter.

Overtrædelse af nogen af vilkårene vil resultere i øjeblikkelig ophævelse af dine tjenester.

Vi forbeholder os retten til at nægte service til enhver, til enhver tid og af enhver grund.

Du forstår, at dit indhold (undtagen kreditkortoplysninger) kan blive overført ukrypteret og kan (a) overføres via forskellige netværk; og (b) ændres for at tilpasse sig tekniske krav i netværk eller enheder. Kreditkortoplysninger krypteres altid under overførsel via netværk.

Du accepterer ikke at reproducere, duplikere, kopiere, sælge, videresælge eller udnytte nogen del af tjenesten, brugen af tjenesten eller adgang til tjenesten eller nogen kontakt på den hjemmeside, gennem hvilken tjenesten leveres, uden vores udtrykkelige skriftlige tilladelse.

Overskrifterne i denne aftale er kun inkluderet for nemheds skyld og vil ikke begrænse eller på anden måde påvirke disse vilkår.

 

ARTIKEL 1 – DEFINITIONER
I disse betingelser forstås ved:

Fortrydelsesfrist: den periode, hvor forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af erhverv eller virksomhed, og som indgår en fjernsalgsaftale med virksomheden;

Dag: 30-07-2025

Aftale om løbende levering: en fjernsalgsaftale, der vedrører en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvor leverings- og/eller aftagelsesforpligtelsen er fordelt over tid;

Varigt medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller virksomheden at gemme oplysninger, som er rettet personligt til dem, på en måde der gør det muligt at konsultere oplysningerne i fremtiden og uændret genskabe dem;

Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren til at afstå fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;

Virksomhed: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere på afstand;

Fjernsalgsaftale: en aftale, hvor der som led i et af virksomheden organiseret system for fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, frem til og med aftalens indgåelse udelukkende gøres brug af én eller flere teknikker til fjernkommunikation;

Teknik til fjernkommunikation: et middel, der kan anvendes til indgåelse af en aftale, uden at forbruger og virksomhed samtidigt er til stede på samme sted;

Almindelige betingelser: disse nuværende almindelige betingelser for virksomheden.

 

ARTIKEL 2 – TILBUDDET

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under visse betingelser, vil dette være udtrykkeligt angivet i tilbuddet.
Tilbuddet er uforpligtende. Virksomheden forbeholder sig retten til at ændre og justere tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden anvender billeder, skal disse være en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse unøjagtigheder i tilbuddet er ikke bindende for virksomheden.

Alle billeder og specifikationer i tilbuddet er vejledende og kan ikke danne grundlag for erstatning eller ophævelse af aftalen.

Produktbillederne er en troværdig gengivelse af de tilbudte produkter. Virksomheden kan dog ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt svarer til produktets reelle farver.

Hvert tilbud indeholder information, som gør det klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med accepten af tilbuddet. Dette omfatter især:

  • prisen, eksklusive fortoldningsomkostninger og importmoms. Disse ekstra omkostninger er for kundens egen regning og risiko. Post- og/eller kurerfirmaet vil ved import anvende særordningen for post- og kurertjenester. Denne ordning gælder, når varerne indføres i det EU-land, som er bestemmelseslandet – hvilket i dette tilfælde er relevant. Post- eller kurerfirmaet opkræver momsen (eventuelt sammen med fortoldningsgebyret) hos modtageren af varerne;

  • eventuelle forsendelsesomkostninger;

  • måden, hvorpå aftalen indgås, og hvilke handlinger der er nødvendige for dette;

  • hvorvidt fortrydelsesretten gælder eller ej;

  • betalingsmåde, levering og opfyldelse af aftalen;

  • fristen for accept af tilbuddet eller den periode, hvor virksomheden garanterer prisen;

  • prisen for brugen af kommunikation på afstand, hvis denne beregnes på en anden måde end den normale grundtakst;

  • om aftalen efter indgåelse arkiveres, og i så fald, hvordan forbrugeren kan få adgang til den;

  • hvordan forbrugeren inden indgåelsen af aftalen kan kontrollere og om ønsket rette de oplysninger, han har afgivet;

  • hvilke andre sprog, ud over dansk, aftalen eventuelt kan indgås på;

  • de adfærdskodekser, som virksomheden har underlagt sig, og hvordan forbrugeren elektronisk kan tilgå disse kodekser; og

  • den minimale varighed af fjernsalgsaftalen, i tilfælde af en løbende leveringsaftale.

Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.

 

ARTIKEL 3 – ANVENDELIGHED

Disse generelle handelsbetingelser gælder for ethvert tilbud fra virksomheden og for enhver fjernsalgsaftale og bestilling, der indgås mellem virksomheden og forbrugeren.

Inden en fjernsalgsaftale indgås, stilles teksten til disse generelle betingelser til rådighed for forbrugeren. Hvis dette med rimelighed ikke er muligt, vil det inden aftalens indgåelse blive oplyst, at betingelserne kan ses hos virksomheden, og at de på forbrugerens anmodning vil blive fremsendt gratis så hurtigt som muligt.

Hvis aftalen indgås elektronisk, kan – i afvigelse fra det foregående afsnit – teksten til de generelle betingelser gøres tilgængelig elektronisk for forbrugeren, på en sådan måde at denne let kan gemmes på et varigt medium. Hvis dette med rimelighed ikke er muligt, vil det inden aftalens indgåelse blive oplyst, hvor betingelserne elektronisk kan gennemlæses, og at de på anmodning fra forbrugeren vil blive sendt gratis elektronisk eller på anden måde.

I det tilfælde, hvor der – ud over disse generelle betingelser – også gælder særlige produkt- eller servicevilkår, gælder det andet og tredje afsnit tilsvarende, og forbrugeren kan, i tilfælde af modstridende betingelser, altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham.

Hvis én eller flere bestemmelser i disse generelle betingelser på et givent tidspunkt helt eller delvist bliver ugyldige eller annulleres, forbliver aftalen og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse vil straks blive erstattet i fælles overensstemmelse med en bestemmelse, der så vidt muligt svarer til formålet med den oprindelige.

Situationer, der ikke er dækket af disse generelle betingelser, skal vurderes "i overensstemmelse med ånden" i disse generelle betingelser.

Uklarheder vedrørende fortolkningen eller indholdet af én eller flere bestemmelser i disse betingelser skal også tolkes "i overensstemmelse med ånden" i disse generelle betingelser.

 

ARTIKEL 4 – VIRKSOMHEDENS IDENTITET

NYVE København
ECOMDULEXE
De Kiel 55, 8254 KT Dronten
kundeservice@nyve.dk

ARTIKEL 5 – AFTALEN

Aftalen indgås, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4, på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil knyttede betingelser.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks modtagelsen af denne accept elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af virksomheden, kan forbrugeren ophæve aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at sikre den elektroniske overførsel af data og sørger for et sikkert online miljø. Hvis forbrugeren har mulighed for at betale elektronisk, vil virksomheden tage passende sikkerhedsforanstaltninger.

Virksomheden kan – inden for lovens rammer – undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de forhold, der er relevante for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis virksomheden på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er den berettiget til begrundet at afvise en ordre eller ansøgning eller at knytte særlige betingelser til udførelsen.

Virksomheden skal ved levering af produktet eller tjenesten give forbrugeren følgende oplysninger, enten skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en lettilgængelig og varig måde:

  1. den fysiske adresse på virksomhedens forretningssted, hvor forbrugeren kan indgive klager;

  2. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan benytte sig af fortrydelsesretten, eller en tydelig oplysning om udelukkelse af fortrydelsesretten;

  3. information om garantier og eksisterende service efter køb;

  4. de oplysninger, der er nævnt i artikel 4, stk. 3, medmindre virksomheden allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren før aftalens gennemførelse;

  5. betingelserne for opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end ét år eller er tidsubegrænset.

I tilfælde af en løbende leveringsaftale gælder bestemmelserne i det foregående afsnit kun for den første levering.

Hver aftale indgås under forbehold af tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

ARTIKEL 6 – FORTRYDELSESRET

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at fortryde aftalen uden at angive nogen grund inden for 14 dage. Denne fortrydelsesfrist begynder dagen efter, at forbrugeren eller en af forbrugeren udpeget og til virksomheden meddelt repræsentant har modtaget produktet.

I fortrydelsesperioden skal forbrugeren behandle produktet og emballagen med omhu. Han må kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde det. Hvis han benytter sig af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet med alt medfølgende tilbehør og – hvis det med rimelighed er muligt – i den oprindelige stand og emballage, i overensstemmelse med de rimelige og tydelige instruktioner fra virksomheden.

Når forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til virksomheden inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Meddelelsen skal ske skriftligt via brev eller e-mail. Efter at have meddelt, at han ønsker at benytte fortrydelsesretten, skal forbrugeren returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal kunne bevise, at varerne er returneret rettidigt, for eksempel med dokumentation for forsendelsen.

Hvis kunden ikke inden udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte frister har meddelt, at han ønsker at benytte fortrydelsesretten, henholdsvis ikke har returneret produktet til virksomheden, er købet bindende.

ARTIKEL 7 – OMKOSTNINGER VED FORTRYDELSE

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, er omkostningerne ved returnering af produkterne for forbrugerens egen regning.

Hvis forbrugeren allerede har betalt et beløb, vil virksomheden refundere dette beløb så hurtigt som muligt og senest inden for 14 dage efter modtagelsen af fortrydelsen. Dette forudsætter dog, at produktet allerede er modtaget retur af webshoppen, eller at der foreligger tilstrækkelig dokumentation for, at produktet er returneret fuldstændigt.

ARTIKEL 8 – UNDTAGELSE AF FORTRYDELSESRET

Virksomheden kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis virksomheden klart har angivet dette i tilbuddet, eller i hvert fald rettidigt inden aftalens indgåelse.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

  1. der er fremstillet af virksomheden i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;

  2. der tydeligt har en personlig karakter;

  3. som på grund af deres art ikke kan returneres;

  4. som hurtigt kan forringes eller blive forældede;

  5. hvis pris er bundet til udsving på finansmarkedet, som virksomheden ikke kan påvirke;

  6. for løssalgte aviser og tidsskrifter;

  7. for lyd- og videooptagelser samt computersoftware, hvor forbrugeren har brudt forseglingen;

  8. for hygiejneprodukter, hvor forbrugeren har brudt forseglingen.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:

  1. vedrørende logi, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal finde sted på en bestemt dato eller inden for en bestemt periode;

  2. hvor leveringen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet;

  3. vedrørende væddemål og lotterier.

ARTIKEL 9 – PRISEN

Jeg forbeholder mig ret til i den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode at ændre priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester, også som følge af ændringer i moms-satser.

I fravigelse af forrige stk. kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er bundet til udsving på finansmarkedet, og hvor virksomheden ikke har indflydelse, til variable priser. Denne binding til udsving og det faktum, at eventuelle angivne priser er vejledende, vil blive angivet i tilbuddet.

Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovbestemmelser eller regler.

Prisforhøjelser fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis virksomheden har aftalt dette, og:

  1. de skyldes lovbestemmelser eller regler; eller

  2. forbrugeren har ret til at opsige aftalen med virkning fra den dag, prisforhøjelsen træder i kraft.

Leveringsstedet findes i henhold til artikel 5, første stk., i Lov om omsætningsafgift 1968 i det land, hvor transporten påbegyndes. I denne sag finder leveringen sted uden for EU. Som følge heraf vil der blive opkrævet importmoms og/eller toldafgifter hos modtageren af post- eller kurerfirmaet. Derfor vil virksomheden ikke opkræve moms.

Alle priser er under forbehold for tryk- og satsfejl. Der påtages intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og satsfejl. Ved tryk- og satsfejl er virksomheden ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

 

ARTIKEL 10 – OVERENSSTEMMELSE OG GARANTI

Entreprenøren garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne opfylder aftalen, de i tilbuddet anførte specifikationer, de rimelige krav til holdbarhed og/eller anvendelighed samt de lovmæssige bestemmelser og/eller offentlige forskrifter, der gælder på tidspunktet for aftalens indgåelse. Hvis aftalt, garanterer entreprenøren også, at produktet er egnet til andet end normal brug.

En garanti ydet af entreprenøren, producenten eller importøren berører ikke de lovbestemte rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for entreprenøren i henhold til aftalen.

Eventuelle mangler eller forkerte leverede produkter skal meddeles entreprenøren skriftligt inden for 14 dage efter levering. Returnering af produkterne skal ske i original emballage og i ny stand.

Entreprenørens garantiperiode svarer til fabriksgarantiperioden. Entreprenøren er dog aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til enhver individuel anvendelse af forbrugeren, ej heller for eventuelle råd vedrørende brugen eller anvendelsen af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

  • Forbrugeren selv har repareret og/eller ændret de leverede produkter eller har fået tredjepart til at reparere og/eller ændre dem;

  • De leverede produkter er udsat for unormale forhold eller på anden måde behandlet uforsvarligt eller i strid med entreprenørens anvisninger og/eller anvisninger på emballagen;

  • Mangelfuldheden helt eller delvist skyldes forskrifter, som myndighederne har fastsat eller vil fastsætte vedrørende typen eller kvaliteten af de anvendte materialer.

ARTIKEL 11 – PERSONLIGE OPLYSNINGER

Når du indsender personlige oplysninger via butikken, gælder vores privatlivspolitik. For at se vores privatlivspolitik, klik venligst her.

AFSNIT 12 – FEJL, UNØJAGTIGHEDER OG UDELADELSER

Der kan fra tid til anden forekomme oplysninger på vores hjemmeside eller i tjenesten, som indeholder typografiske fejl, unøjagtigheder eller udeladelser vedrørende produktbeskrivelser, priser, kampagner, tilbud, forsendelsesomkostninger, leveringstider og tilgængelighed. Vi forbeholder os retten til at rette eventuelle fejl, unøjagtigheder eller udeladelser og til at ændre eller opdatere oplysninger eller annullere ordrer, hvis oplysninger i tjenesten eller på en tilknyttet hjemmeside på ethvert tidspunkt uden forudgående varsel er ukorrekte (selv efter at du har afgivet din ordre).

Vi er ikke forpligtede til at opdatere, ændre eller præcisere oplysninger i tjenesten eller på en tilknyttet hjemmeside, herunder men ikke begrænset til prisoplysninger, undtagen når loven kræver det. Der kan ikke anvendes nogen specificeret opdaterings- eller fornyelsesdato i tjenesten eller på en tilknyttet hjemmeside for at angive, at alle oplysninger i tjenesten eller på en tilknyttet hjemmeside er blevet ændret eller opdateret.

AFSNIT 13 – ÆNDRINGER I SERVICEVILKÅRENE

Du kan til enhver tid se den nyeste version af servicevilkårene på denne side.
Vi forbeholder os retten til efter eget skøn at opdatere, ændre eller erstatte enhver del af disse servicevilkår ved at offentliggøre opdateringer og ændringer på vores hjemmeside. Det er dit ansvar regelmæssigt at tjekke vores hjemmeside for ændringer.
Din fortsatte brug af eller adgang til vores hjemmeside eller tjenesten efter offentliggørelsen af ændringer i disse servicevilkår udgør din accept af disse ændringer.